Reflecție despre reflexii

Fără îndoială, un mod de a te accepta și înțelege mai ușor este să te identifici mai degrabă cu esența altor lucruri, precum o lectură plăcută sau o muzică îndrăgită, decât cu imaginea din oglinzi și geamurile murdare ale magazinelor pe lângă care treci, umblând absent prin cotidian.

Mergi și mergi în continuare,depășind o multitudine de oameni și destine diverse, până când dai de o simplă baltă, de care nu treci, deși nu ți-ar fi greu: dar în ea vezi cerul, mai apoi acoperit de propria-ți expresie. Întreaga lume se reflectă în sine, formând un iremediabil infinit de amintiri pe care încetezi să ți le mai amintești, iar gândul te pătrunde. Gândul mă pătrunde.

Deseori regăsesc componente ale interiorității mele în exterior; privesc spre fereastră și îmi văd oglindirea, privesc în tine și mă văd pe mine. Devine, uneori, fascinant să ajungi să te cauți pe tine însuți prin mulțimi de obiecte la fel de străine ca niște vechi și uitați prieteni. Părți din sine, pierdute pe drumul devenirii, dăinuie într-o carte, un cântec, o scrisoare, un tablou… o fotografie alături de ființe deosebite de mine, însă cu care mă asemăn atât de mult.
Mă asemăn cu alții, pentru că am interacționat în așa măsură încât ne-am transmis reciproc trăsături și obiceiuri ce încetează a mai fi personale, odată observate și preluate de înconjurări; pentru că am trăit împreună zile la sfârșitul cărora am simțit aceeași oboseală, am citit aceleași rănduri, am iubit la fel de puternic.

Te invit, așadar, la o partidă de reflecții asupra reflexiei, iar până e gata infuzia de inspirație (face un ceai veritabil), ai putea să îmi (sau să îți) răspunzi la o întrebare:
În ce ți se oglindește spiritul?

One thought on “Reflecție despre reflexii

Leave a Reply

