Opportunity Weekend 2

Câţi dintre voi aţi auzit de Opportunity Weekend?

Având în vedere promovarea intensă ce are loc pe platformele de social media, sunt destul de mici şansele de a nu fi observat, măcar o dată, o postare de-a noastră; în plus, avem afişe şi stickere prin tot oraşul, deoarece unul dintre obiectivele noastre principale este să ne asigurăm că activităţile precum voluntariate sau cursuri sunt aduse la cunoştinţă şi accesibile tuturor tinerilor. Totuşi, este posibil să vreţi să aflaţi detalii în afara postărilor online sau a informaţiilor generale regăsite pe afişe. Fiind ambasador şi voluntar în cadrul evenimentului, am avut ocazia să aflu ideile care au condus într-un final la realizarea acestui târg; întrucât ele mi-au sporit încrederea în proiectul Opportunity Weekend, sunt de părere că trebuie să le aflaţi şi voi, chiar din spusele organizatorilor OW2.

 

Processed with VSCO with f2 preset

 

1. Ce sentimente aţi avut pe parcursul primei ediţii şi ce impresie v-a lăsat succesul acesteia?

Cristi: M-am simţit super entuziasmat şi satisfăcut de faptul că am făcut o treaba bună. Ştiu că la un moment dat am început să vorbesc cu cineva care avea stand acolo şi pur şi simplu m-am simţit că şi cum aş fi vizitator în propriul târg, iar asta mi s-a părut frumos, că am avut ocazia să interacţionez cu multe organizaţii cu care nu intrasem în legătură înainte.

Eliza: Eu am fost încântată să cunosc oameni cu perspective diferite, pentru că, până la momentul Opportunity Weekend, tot ce făcusem eu erau proiecte în liceu; de aceea, pentru mine a însemnat mult să am numeroase lucruri pe care să le văd şi să le învăţ de la oamenii cu care am făcut proiectul, de la taskurile pe care le-am avut de îndeplinit pentru OW1. Am fost entuziasmată. Feedbackul de după ce s-a terminat evenimentul m-a umplut de energie pentru a două ediţie, deja.

 

2. Aţi primit feedback de la organizaţii în legătură cu voluntarii care au fost atraşi prin Opportunity Weekend?

Maria: Nu i-am mai căutat noi pe ei, ci au venit ei la noi de data asta.

Cristi: Faptul că s-au întors şi ne-au scris chiar ei spune destul de multe, fiindcă a fost o experienţă constructivă pentru ei: şi-au mărit bazele de date, iar publicul Opportunity Weekend a fost unul activ, care abia aştepta să treacă la acţiune. Până la urmă, de aceea s-au deplasat până la Impact Hub dată trecută, în loc să stea acasă şi să ne vadă activitatea pe Facebook. Au vrut să se implice în mişcarea asta, în acţiune.

 

Processed with VSCO with f2 preset

 

3. Ce calităţi personale credeţi că v-au ajutat cel mai mult în realizarea târgului?

Cristi: Sincer, eu văd ca şi cea mai mare calitate a mea faptul că sunt nebun. Absolut oricine mi-ar fi spus “Nu poţi să faci asta”, “N-ai cum”, “Cum adică să strângi ambasadori? Ce e asta cu ambasadorii?” şi uite că acum avem 110 ambasadori. Mulţumim! De aceea ne aflăm aici, pentru că am avut curajul să încercăm, să fim îndrăzneţi.

Eliza: Eu cred că sunt persoana care visează cel mai mult de aici, în orice context, iar întotdeauna am încercat să îndeplinesc lucrurile pe care le-am visat  şi de cele mai multe ori am reuşit.

Maria: La mine ar fi faptul că sunt receptivă – mai ales din feedbackul pe care l-am primit de la ceilalţi din echipă. Cu toate că am multe lucruri de făcut cu viaţă mea, sunt trup şi suflet aici. Ai nevoie de asta până mâine? Ok, până mâine îl ai. Ai nevoie de ceva într-o ora? Poţi să ştii că într-o ora îl ai (bine, cu mici excepţii, e firesc). Această receptivitate e vitală în viaţa oricărui om care lucrează cu oamenii, grafician sau nu, iar în momentul în care eşti într-o echipă pot spune că duce departe.

Lavinia: Aşa cum Cristi a spus că e nevoie de un nebun în echipă, e nevoie şi de un om responsabil. Consider că rolul meu în echipă a fost de a îi organiza pe ceilalţi, dar şi târgul şi tot ce implică Opportunity Weekend.

 

4. Cum puteţi descrie relaţia cu voluntarii OW2?

Cristi: Sunt cea mai mişto parte din Opportunity Weekend 2, serios. Dacă nu existau aceşti ambasadori şi aceşti voluntari, nu ar fi existat promovare la nivelul pe care îl avem acum, nu ar fi existat toate hiturile pe Google – fiindcă acum, când cauţi “Opportunity Weekend”, găseşti multe materiale – nu am fi avut bloggeri cu care să stăm de vorba.

Lavinia: Sinceră să fiu, cred că energia lor ne depăşeşte pe noi cu mult. Ţin minte că, la întâlnirea cu voluntarii, erau toţi plini de viaţă.

Maria: Şi erau plini de idei, de propuneri – hai să facem asta, hai să postăm pe Instagram (@opportunity.weekend), hai să ne deschidem şi cont de Snapchat (@opp.weekend), hai şi cu quizuri.

Cristi: Tot ce a trebuit să facem a fost să fim acolo pentru ei, să le dăm informaţiile pe care ni le-au cerut şi împreună am creat ceva minunat. De acum o luna, când am deschis aplicaţiile pentru ambasadori, proiectul a avansat mai mult că niciodată. Ediţia trecută, am avut aproximativ 4000 de invitaţii date la eveniment pe Facebook; acum, ne apropiem de 23000, iar asta spune, din nou, multe. Dată trecută nu aveam Instagram şi Snapchat, nu vorbisem cu bloggeri, iar acum vorbim cu voi – despre asta e vorba.

Maria: În concluzie, nu ar fi existat evenimentul.

 

Processed with VSCO with f2 preset

 

5. Ce aţi recomanda altor tineri care îşi doresc să organizeze un astfel de eveniment?

Lavinia: Să se apuce de treabă!

Cristi: JUST DO IT! Suntem aici pentru voi şi, dacă un puşti din alt oraş al ţării (cum ar fi Timişoara, Sibiu, Constanţa) îşi doreşte să aducă Opportunity Weekend acolo, daţi un mesaj pe Facebook, ori unuia dintre noi, ori pe pagină noastră, fiindcă noi ne propunem ca în următorii ani să ducem OW în alte oraşe. Aşa cum bucureştenii au nevoia asta, cred că şi pe copiii din celelalte oraşe i-ar ajuta un astfel de eveniment.

 

Prin urmare, indiferent dacă ai deja pasiuni pe care îţi doreşti să le dezvolţi, sau încă eşti în căutare de astfel de activităţi, Opportunity Weekend este locul unde le găseşti pe toate. Vino şi tu pe 24 şi 25 septembrie la Connect Hub, pentru a îţi pune abilităţile în lumina reflectoarelor şi a face primul pas spre viitor 🙂

 

file-20-09-16-20-28-22

Leave a Reply

