Music of 2016

cover photo taken by Alexandra Ștef/ @alexandraastef

 

Printre multe altele, anul de-abia trecut a fost și unul cu multe noutăți la nivel de muzică de toate genurile, de la Metallica “Hardwired… to self destruct” până la Rihanna’s “Anti”. Sigur găsiți reviewuri pentru fiecare, deci eu voi vorbi doar despre 5 dintre cele pe care le-am ascultat (și mi-au și plăcut):

Glass Animals – How to be a human being

La lansarea albumului am aflat și eu de Glass Animals, din share-uri, anunțuri și un gând de “hey, merită să încerc“. Și nu regret nimic, dimpotrivă. Așa mi-am găsit și melodia preferată, pe care am ajuns să o ascult pe replay zilnic.

Layout 1

 

Bastille – Wild World

La 3 ani după “Bad Blood” și 2 ani după ce i-am văzut live la Summer Well în 2014, cei 4 băieți ai revenit cu muzică nouă. Sper să îi văd din nou, să aud mai mult, pentru că “Every minute and every hour / I miss you, I miss you, I miss you more“, așa cum spune un vers din Good Grief. Un aspect deosebit mi s-a părut felul în care muzica e îmbinată cu replici vorbite – și sună atât de bine.

000

 

The 1975 – I like it when you sleep, for you are so beautiful yet so unaware of it

Am început 2016 așteptând acest album și l-am întâmpinat cu entuziasm și cu un review. E ca un bright side pentru stilul cu care ne obișnuise trupa; trebuie ascultat atât ca exemplar veritabil de indie, cât și ca eră în linia istorică a formației.

The_1975_-_I_Like_It_When_You_Sleep,_for_You_Are_So_Beautiful_Yet_So_Unaware_of_It

 

Kings of Leon – Walls

Mai întâi Ilinca mi-a recomandat albumul, după care am citit și un review veridic în Dissolved Magazine. “Walls este despre depășirea limitelor, despre zidurile care ne împiedică să empatizăm cu cei din jurul nostru, să îi descoperim și să-i privim așa cum sunt”. Îl recomand și eu mai departe.

KoLWALLS

 

Blossoms – Blossoms

Un self titled -> un turneu -> un concert la Summer Well -> observ că fiecare trupă începe să îmi placă mai mult din momentul în care o văd live. Cu siguranță ați auzit intro-ul de la Charlemagne, un cântec predispus să fie stuck in your head. Un personal favourite de aici ar fi Getaway.

BLOSSOMSartwork

 

PS: Am promis 5 albume, dar acum îmi dau seama că nu doar cele mai sus mentionate merită incluse. So here’s more:

  • The Last Shadow Puppets – Everything you’ve come to expect
  • Placebo – A place for us to dream
  • Catfish and The Bottlemen – The ride
  • Soul Asylum – A change of fortune
  • Tom Odell – Wrong Crowd
  • Sia – This is Acting

Leave a Reply

